22 Ekim 2014 Çarşamba

Kobanêliler Serbest ama "Suruç Güvensiz”

Gözaltındaki Kobanêli sığınmacılardan geri kalan 97 kişi de bırakıldı ama içlerinde tercüman Ali gibi kişiler ortada kaldı. Kobanê’deki evi bombalandı, ailesi dağıldı. “Suruç güvenli değil, Batı’ya sığınmayı düşünüyorum” diyor.


Suriye’nin kuzeyindeki çatışmalar kaçarak Kobanê’den Türkiye’ye sığınırken Urfa’nın Suruç İlçesi’nde 5 Ekim’de gözaltına alınan 250’yi aşkın kişiden geriye kalan 97 kişi de serbest bırakıldı.

Suruç’taki Fen Lisesi’nde bir kaç gün tutulduktan sonra aynı ilçede bir spor kompleksine nakledilen sığınmacılar, akıbetleri konusunda kendilerine güvenilir bilgi verilmediği  gerekçesiyle açlık grevi yapıyordu.

Tercüman Ali: Serbest ama özgür değilim

Gözaltında bulunduğu süre içerisinde bianet’e bilgi vere tercüman ve mihmandar Perwer Mıhamed Ali, spor kompleksinden yeniden Aligör Mahallesi’ndeki kampa nakledildikten sonra önceki gün (20 Ekim) serbest bırakıldıklarını ancak gidecek yeri de olmadığını bildirdi.

Şimdilik Suruç’ta bulunduğunu söyleyen Ali, “Kobane’deki evimiz yerle bir oldu. Evin önünde bombalı araç patlatıldı. Burada ne yapacağımı bilmiyorum. Burası benim için son derece güvensiz ve riskli. İzlendiğimizi düşünüyorum. Serbest ama özgür değilim. Ailem de dağıldı, babam Diyarbakır’da, iki ağabeyim ve bir kız kardeşimin de İstanbul’da olduğu söyleniyor.

“Tercümanım, yabancı medya tanır beni”

Ali, yetkililerin kendilerini YPG’li olmakla suçladıkları ancak tek bildiği şeyin tercümanlık ve rehberlik olduğunu ifade ediyor.

“Tercüman ve mihmandar olarak iki yıl önce çalışmaya başladım. İngilizce biliyordum, gazetecilikten de anlıyordum, başka ne yapabilirdim ki? Konanê’de çalışan The Guardian, Der Spiegel ve diğer tüm uluslararası medya organlarının temsilcileri beni bilir. Birçoğuyla sınırda çalıştım”.

Geleceğinin belirsizliklerle dolu olduğunu açıklayan Ali, Kobanê’ye geri dönmesinin mümkün görünmediğini, Türkiye’de kendisine destek olacak kimsesi bulunmadığını, Suruç’ta da daha fazla kalamayacağını söylüyor. Korkusu yine gözaltına alınmak ve sınırdışı edilmek; “Buradan çıkmam lazım” diyor. Genç tercüman, şimdi Batı ülkelerinden birine iltica etmek dışında çözüm göremiyor.

“Neden Kobanê’yi geç terk ettiniz?”

Sığınmacılara, gözaltında oldukları süre içerisinde, “Neden Kobanê’yi geç terk ettiniz?”, şeklinde sorular sorularak Kobanê’de yetki sahibi veya silahlı Kürt örgütleriyle bağlantıları olup olmadığı tespit edilmeye çalışılıyordu

Kaynak: Bianet