3 Eylül 2014 Çarşamba

SARISÜLÜK DAVASINDA KARAR: Polis Şahbaz’a 7 Yıl 9 Ay 10 Gün Hapis

Ethem Sarısülük’ü vurarak öldüren polis Ahmet Şahbaz’a 7 yıl 9 ay hapis cezası verildi. Şahbaz’ın cezasına “haksız tahrik” indirimi uygulandı.


* Fotoğraf: Mustafa Kamacı / AA

Ankara 6. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen Ethem Sarısülük davasında bugün karar verildi.

Mahkeme heyeti, Sarısülük’ü vuran polis Ahmet Şahbaz’la ilgili önce “kasten öldürmeden” müebbet hapis cezası verdi, sonra olası kastla öldürmek suçundan cezayı 21 yıla indirdi. Suç görev başında işlendiğinden cezada artırıma giderek 28 yıla çıkardı. Ancak dokuz yıl haksız tahrik indirimi, yaklaşık 2 yıl “iyi hal” indirimi ve takdiri indirimde bulundu. Şahbaz’a verilen toplam ceza bu indirimlerle 7 yıl 9 ay 10 gün oldu.

Sarısülük ailesinin avukatları kararı temyiz edeceklerini açıkladı.


* Sayfı Sarısülük kararın ardından yaptığı açıklamada, “Bize bunu yapan Tayyip Erdoğan’dır” dedi. (Fotoğraf: Twitter)

Dışarıda çevik içeride jandarma

Bugünkü yedinci duruşma öncesinde adliye önünde, içinde ve mahkeme salonunda yoğun güvenlik önlemleri alındı. Ankara Adliyesi önünde onlarca çevik kuvvet beklerken, salonda da polis Şahbaz ile izleyiciler arasına jandarmalar dizildi. Sanığın bulunduğu bölümün çevresi jandarma tarafından tamamen kapatılırken, izleyici sıralarının ilk iki bölümüne de jandarma personeli oturdu.

Sabah 10:30'da görülmeye başlanan duruşmayı, Ethem Sarısülük'ün annesi Sayfı Sarısülük, ağabeyi Mustafa Sarısülük, Berkin Elvan’ın ailesi, Halkların Demokratik Partisi (HDP) Mersin Milletvekili Ertuğrul Kürkçü ve Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka da izledi.

Avukattan “marjinal” savunması

Şahbaz’ın avukatı söz alarak “Marjinal grupların davayı siyasallaştırma girişimine karşı mahkeme hiçbir işlem yapmadı. Bir takım marjinal gruplar müvekkilimize saldırdı” deyince salonda tepkilere neden oldu.

Şahbaz’ın avukatlarının kapalı duruşma yapılması talebine Sarısülük ailesinin avukatı Kazım Bayraktar itiraz etti, “Bu devletin tarihinde hiç bir duruşmaya sanık yüzü gizlenilerek getirilmemiştir” dedi. Mahkeme heyeti, salonun boşaltılması ve duruşmanın izleyicilere kapalı yapılması talebini reddetti.

Savcı: Meşru müdafaa değil

Cumhuriyet Savcısı Cuma Doğan, iddianamede "meşru savunmada sınırın aşılması suretiyle öldürmek" suçu yöneltilen sanık polis Ahmet Şahbaz'ın eyleminin "meşru müdafaa olmadığını" söyleyerek, Şahbaz hakkında “olası kasıtla öldürmek" ve "kamuya ait araç ve gereci suçta kullanmak" suçlarından 26 yıl 8 aydan 33 yıl 4 aya kadar hapis istemişti.

Şahbaz: Çok korkuyorum

Sayfı Sarısülük’ten özür dileyen polis Şahbaz savunmasında şunları söyledi:

“Avukatlar yalan yanlış şeyler söylüyor. Uzaktan bakılınca korkmuyor gibi görülebilirim ama duruşmalar başladığından beri çok korkuyorum. Ben polis olana kadar karakol yolu bilmezdim. Neden bu işlerle uğraşıyorum.”

“Bu işte düşmanlığa gerek yok niye bu kadar çile çekiyorum. Ben yerden doğruluğumda bana saldırdılar tekme atarak birini uzaklaştırdım.”

“Eve gittiğimde kız arkadaşıma göndermek için yaralarımın fotoğrafını çektim.”

Çektim sıktım üç tane, diyen benim. Bunu kızgınlıkla söyledim.”

“Ethem Sarısülük 14 gün sonra öldüğünde çok üzüldüm vallahi oturdum Fatiha okudum.”

“Mahkemeden empati yaparak kendilerini benim yerime koyarak hareket etmesini istiyorum. Ben kimseye zarar vermeyeceğimi atış şeklimle gösterdim ve niyetimi belli ettim.”

“Bir yıldır susuyorum herkes konuşuyor. Bir yıldır psikolojim çok bozuldu.”

“Adalete güveniyorum, beraatımı istiyorum. Kararı vicdanınıza ve adaletinize bırakıyorum”

Şahbaz hakkındaki kararın açıklanmasının ardından salondaki izleyiciler “Ethem’in hesabı sorulacak” sloganı attı, karara ve mahkemenin indirim uygulamasına tepki gösterdi.

Kaynak: Bianet