11 Eylül 2014 Perşembe

Lice’de Kürtçe Eğitime İzin Yok, Asker Yolları Kesti

Diyarbakır’ın Lice ilçesinde Kürtçe eğitim verilmesi için yapılan okula askerlerin zırhlı araçlarla gelmesi üzerine köylüler tepki göstererek köyün girişini tuttu, askerler köye giden yolları kapattı.


Diyarbakır’ın Lice ilçesinde Kürtçe eğitim verilmek amacıyla yapılmakta olan okula askerlerin gelmesi üzerine köylülerle askerler arasında çatışma yaşandı.

Çatışmanın ardından askerler geri çekilerek köyle bağlantılı yolları kapattı, köylüler de askerlerin geçişini engellemek üzere köyün girişinde toplandı.

Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Lice Eşbaşkanı Harun Erkuş sabah erken saatlerde Lice’nin Kerwas (Yalaza) köyüne askerlerin zırhlı araçlarla müdahale etmek istediğini, okula 500 metre kala köylülerin tepki gösterdiğini ve çatışma yaşandığını öğrendiklerini anlattı.

ANF olayın Kürtçe eğitimin verilecek okulda incelemelerde bulunan Kaymakamlık ve İlçe Tapu Kadastro personelinin askerler eşliğinde köye gelmesi üzerine çıktığını yazdı.

Yollar kapatıldı

Harun Erkuş Diyarbakır-Lice yolunun ve Lice’den köylere doğru gelen yolun da toma ve zırhlı araçlarla kapatıldığını söyledi.

Lice’nin köylerinde de ilçe merkezinde de bir gerilim olduğunu bildirdi.

Erkuş okulun temel amacının anadilinde eğitim olduğunu söyleyerek yaşanmakta olan demokratik süreci hatırlattı.

“Kürt halkının birinci taleplerinden biri anadilinde eğitimdir. Çözüme en yakın olduğumuz süreçte neden anadilinde eğitime yönelik saldırılar oluyor? Bu tahammülsüzlüğe anlam vermek mümkün değil.”

Kürtçe eğitim

Kürdi-Der Diyarbakır Şube Başkanı Selahattin Gültekin de olayı basından öğrendiğini, Lice’deki okulun dün birçok sivil toplum kuruluşunun (STK) biraraya gelerek yaptığı açıklamada sözünü ettiği üç okuldan biri olmadığını söyledi.

“Biz Diyarbakır, Cizre ve Yüksekova’daki üç okuldan bahsettik. Lice’deki okulla ilgili bilgimiz yok.”

Dün Diyarbakır’da toplanan STK’lar anadilinde eğitime dikkat çekmek için yeni eğitim öğretim yılını bir hafta boyunca boykot etme çağrısında bulunmuş, üç yerde Kürtçe eğitim verecek okulların açılacağını duyurmuştu.

Kaynak: Bianet