18 Aralık 2013 Çarşamba

Avcılar'da Transfobi Davasına Basın ve STK'lar Alınmadı

Avcılar’da Meis Sitesi’nde yaşayan trans bireylere yönelik eylem ve tehditler hakkındaki davada basın mensupları ve sivil toplum örgütü üyeleri "dosya kapsamı nedeniyle" salondan polis eşliğinde çıkarıldı.


İstanbul Avcılar’da Meis Sitesi’nde yaşayan trans bireylere yönelik eylem ve tehditler hakkındaki davanın bugünkü duruşmasında, davayı izlemeye giden basın mensupları ve sivil toplum örgütü üyeleri salondan polis eşliğinde çıkarıldı.

Şikayetçilerin vekili avukat Rozerin Seda Kip, “Dosyada gizlilik kararı olmamasına ve tüm itirazlarımıza rağmen, hakim böyle uygun gördüğünü söyledi ve duruşma kapalı görüldü. Biz mücadeleye devam edeceğiz. Önümüzdeki duruşmalar için de sivil toplumun desteği çok önemli” diye konuştu.

Kip, dosyada yer alan suçların hala devam ettiğini, müvekkillerinin hala tehdit ve darp yaşadığını belirtti.

“Dosya kapsamı nedeniyle izleyici alınmamasına…”

Küçükçekmece 9. Asliye Ceza Mahkemesi hakimi Zeynep Sağlam Özcan, basın ve STK mensuplarının duruşma salonundan çıkarılmasını tutanağa “Duruşmanın güvenliği, dosya kapsamı nedeni ile izleyici alınmamasına karar verildiği halde, dosyanın tarafı olmayan kişilerin duruşma salonunun önünde olay çıkardıkları görüldü, polis çağırıldı” şeklinde geçirdi.

Şikayetçilerin avukatının, bunun açık bir duruşma olduğuna ve STK’ların davayı izlemesinin önemine dair itirazları da kayda geçti.

“Bana karşı bir eylemleri olmadı ama başkalarına olmuş”

Transların mahalleden çıkarılması talebiyle nefret söylemi içeren pankartların taşındığı eylemlerin ön saflarında yer alan sanık H.A., savunmasında “Bir grup insanın ellerinde pankartlar ve dövizlerle dışarıdan gelerek eylem yaptığını gördüm, ben de kendimi öne attım. Elime pankart aldım, grubun içerisinde yer aldım, slogan da attım, megafonla da bağırdım. Bunları kabul ediyorum.  Apartman içinde idrar kokusundan duramıyor olmamız nedeniyle mustarip olmuştuk. Herkes gibi ben de tepkimi göstermek zorundaydım” dedi.

Diğer sanık İ.A. ise “Bana karşı teşhir veya sarkıntılık anlamında bir eylemleri olmadı ancak başka kat maliklerine olduğunu duydum” dedi.

Bir sonraki duruşma Nisan’da

Şikayetçi kadınlar ise H.A.’nın iki yıl önce siteye ev bakmaya geldiğinde kendileriyle görüştüğünü, H.A.’ya sitede seks işçileri, travestiler ve bekarların oturduğunu aktardıklarını, H.A.’nın ise bundan rahatsızlık duymayacağını dile getirdiğini anlattı.

Şikayetçiler ayrıca sitede oturan bir arkadaşlarının evinin kurşunlandığını, H.A.’nın ailesini arayarak onlardan sakladığı cinsiyet kimliğini açıkladığını, sanıklarının kendilerine küfür ve hakarette bulunduğunu söyledi. Sitedeki eylemlerde “travestilere ölüm”, “travestiler dışarı, ar namus içeri” sloganlarının atıldığını belirtti.

Ayrıca karakola şikayet için gittiklerinde, ifadeyi alan karakol amirinin “oğlum sen bunları boşver sen gidecek misin kalacak mısın” dediğini aktardılar.

Avukat Kip, davaya konu olan olayın ardından müvekkillerine yönelik tehdit ve darp eylemlerinin devam ettiğini beyan etti. Kadınlardan birinin kimliğini televizyonda ifşa eden sanık H.A.’ya açtıkları diğer davanın 14 Ocak’ta görüleceğini hatırlattı.

Bir sonraki duruşma 21 Nisan 2014 saat 11.00’da görülecek.

Kaynak: Bianet
* Fotoğraf: Michelle Demishevich