22 Ekim 2011 Cumartesi

Tecavüz sanığı müfettiş, dava gününde atandı

Fethiye'deki toplu tecavüz davasında yargılanan sanıklardan Muğla İlköğretim Müfettişi Ali Niyazi Oktar, Muğla Teftiş Kurulu Başkanlığı'na atandı. Atamanın gerçekleştiği tarih, toplu tecavüz davasının görüldüğü 14 Ekim gününe denk getirildi.


Fethiye'de genç bir kadına toplu tecavüz eden kişiler arasında yargılanan Muğla İlköğretim Müfettişi Ali Niyazi Oktar'ın suçsuzluğu kanıtlanmadan, derecesi yükseltildi. Oktar'ın atanması Muğla'da görev yapan öğretmenler arasında, "Yeni tecavüzcü başkanınız hayırlı olsun" sözleri ile yayılıyor.

Ali Niyazi Oktar'ın atandığı makam; Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı. A. Niyazi Oktar, bu soruşturma ile birlikte artık, Muğla'daki bütün öğretmenlerin soruşturma dosyalarına bakacak.

3 BİN KADININ ÇALIŞTIĞI MUĞLA'DA TEFTİŞ EDECEK

Teftiş Kurulu Başkanlığı bir nevi temsil makamı niteliği taşıyor. Bürokraside İl Milli Eğitim Müdürü'nden sonra, 3. veya 4. kişi olarak geliyor. Oktar atanması ile birlikte, bütün İlçe Milli Eğitim Müdürleri'ne soruşturma ve serbest denetim yapabiliyor. Öte yandan Oktar'ı, tecavüz davası sanığı olmasına rağmen atama ile birlikte, 3 bin kadının çalıştığı Muğla'da Teftiş Kurulu Başkanı olarak tanıtmak da mümkün.

ATAMA DAVANIN GÖRÜLDÜĞÜ 14 EKİM'DE GERÇEKLEŞTİ

Ali Niyazi Oktar'ın atamasının gerçekleştiği tarih ise oldukça manidar. Zira Oktar, toplu tecavüz davasının görülen son duruşmasının tarihinde atama yaşadı. Oktar'ın o atamaya nasıl önerildiği ve nasıl geldiği bir muamma. Henüz, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Muğla Valiliği veya Milli Eğitim Bakanlığı bu konuda bir açıklama yapmış değil. Ancak, yapılan atamanın Muğla'da yaşayan eğitim emekçileri arasında büyük huzursuzluk yarattığını söylemek mümkün.
Oktar'ın atanması, "Yeni tecavüzcü başkanınız hayırlı olsun" sözleri ile yankı bulurken, eğitim emekçileri, Ali Oktar'ın "toplumdan özür dileyerek görevinden istifa etmesi" gerektiğini söylüyor.

TECAVÜZ GÜNÜ OLAY YERİNDE OLDUĞU TELEFON SİNYALLERİNDEN TESPİT EDİLDİ

Oktar, mahkemede tecavüz etmediği yönünde ifade veriyor. İddianamede ise Oktar'ın telefon sinyallerinden olay günü, toplu tecavüzün yapıldığı otelde olduğu tespit edilmiş. Toplu tecavüz davasında başka öğretmenler de yargılanıyor. Onların arasında, kadın örgütlerinin baskısı ile üye olduğu sendikadan istifa ettirilenler de bulunuyor.

Kaynak: ETHA