28 Ekim 2011 Cuma

Mültecilere Gidecekleri Şehirde Yardım Garantisi Yok

Van'daki depremde yardım alamayan mültecilere yavaş da olsa destek geliyor; BMMYK, mültecilerin başka şehre transferi konusunda inceleme yapıyor ancak gidecekleri yerde yardım garantisi veremiyor.

Van'da 7,2 büyüklüğündeki depremin ardından düne kadar yardımlara ulaşmakta büyük sıkıntı çeken mültecilere yavaş yavaş yardımlar ulaşmaya başladı.

bianet'e konuşan İranlı mülteci Hamit Askari, çeşitli illerden yardımların gelmeye başladığını, sivil toplum kuruluşları koordinasyonunda da bunları dağıtmaya başladıklarını söyledi.

Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) Dış İlişkiler Sorumlusu Metin Çorabatır, bu sabah Van'a bir heyet gönderdiklerini söyledi.

Van'da son rakamlara göre, 2 bin mülteci olduğunu söyleyen Çorabatır, kaldıkları evlerin çoğunun tahrip olduğunu belirtti.

Sığınma sisteminde Avrupa dışından gelen mülteciler geçici koruma alıyor; işlemi bitinceye kadar belli illerde ikamete tabi.

Çorabatır, heyetin incelemesi sonucu, eğer mülteciler isterse başka şehirlere nakilleri konusunda çalışma yürüteceklerini belirtti; ancak mülteciler kendi başlarına şehri terk ederse statüleri yasadışı hale gelebilir.

Şehri terk eden mülteciler, işlemleri bitene kadar orada kalmak zorunda ancak Çorabatır, mültecilere başka şehre gittikleri anda kira yardımı gibi herhangi bir yardım yapma garantisi veremediklerini de ekliyor. Normal şartlarda sahip oldukları sağlık yardımı, çocukları okula göndermede destek gibi hakları saklı.

Düne kadar mültecilere yardım ulaşamadığını hatırlattığımız Çorabatır, Van'da doğal afet nedeniyle genel bir yardım sıkıntısı olduğunu ancak mültecilerin dil bilmemesi nedeniyle muhtara ya da görevlilere, yerli insanlar kadar kolay ulaşamadığını söyledi.

Kaynak: Bianet