25 Ekim 2011 Salı

Deprem yardımına polis engeli!

İstanbul'da BDP'nin Van’a yardım malzemesi gönderme kampanyası polis engeline takıldı. İstanbul’da birçok vatandaş yardım malzemeleri bırak istediği BDP binalarına alınmıyor.

Van ve Erciş’te büyük felakete neden olan deprem nedeniyle Kürtler adeta seferber olurken, devlet ise yardım etmediği gibi vatandaşın yardımını da engelliyor. Bağcılar’da BDP’ye yardım malzemesi bırakmak isteyen vatandaşlar polis engeline takılıyor. Ümraniye’de Kürt kurumlarına girişlere izin verilmiyor.

Sabah saatlerinde Bağcılar İlçe Binası’na yardım malzemesi bırakmak istediğini ancak polis tarafından engellendiğini belirten Ercan Ekinci isimli vatandaş, “Elimdeki yardım dolu torbayı parti binasına ulaştırmak istedim. Ancak bina girişinde polis, yardımı parti değil devlet yapar diyerek girişe izin vermedi. Geri dönmek zorunda kaldım” dedi.

Konuya ilişkin görüştüğümüz Med Kültür Sanat Derneği yöneticileri de konuyu doğrularken, dernekleri BDP ile aynı binada olduğu için kendilerine de zorluk çıkarıldığını belirttiler. BDP Bağcılar İlçe Yöneticisi Mehmet Ali Çalış da birçok vatandaştan benzer şikayetler aldıklarını söyledi.

Yasa gereği partilerin yardım toplayamayacağını bildiklerini ve bu yüzden de dernekler aracılığıyla yardım topladıklarını ifade eden Çalış, “Yasanın kapsamını biliyoruz. Zaten bize gelen yardım malzemelerini de anında derneklere ulaştırıyoruz. Biz parti olarak koordine görevi yapıyoruz. Yardımı bizzat toplamıyoruz. Ancak birçok vatandaş partiye getiriyor malzemeleri. Burada bir sorun yok. Ama devletin uygulamaları bu yönde” diye konuştu.

Bu arada BDP’nin Ümraniye’de bulunan parti binasına da girişler polis tarafından yasaklanmış durumda. Sabah saatlerinden itibaren parti binası önünde nöbet tutan polisler, yardım getiren vatandaşları da binaya gitmeye çalışan diğer insanları da geri çeviriyor.

ANF’ye bilgi veren Bağcılar İlçe Başkanı Cemal Çalış, “Bağcılarda son üç gündür Kürt halkına resmen OHAL uygulanıyor. Göndermek istediğimiz yardımlar bile polis denetliyor’’ dedi.

Çalış, Van'a malzemeleri ulaştırmak üzere battaniye, elbise, gıda yüklü kartonları ilçeden çıkartırken polisin önlerini kestiğini belirtti ve “Kartonların içine bakmak istediler. İzin vermedik. Uzunca bir tartışma çıktı. Sonunda malzemeleri tırlarının bulunduğu depoya götüren arkadaş ise takibe alındı'' diye konuştu.

İHD YARDIMLARI VAN'A ULAŞTIRIYOR

Bu arada İstanbul’daki Kürtler ve duyarlı diğer vatandaşlar da seferber olmuş durumda. İHD’nin başlattığı kampanya çerçevesinde tonlarca giyecek ve gıda malzemesi bu akşam Van’a doğru yola çıkarılıyor. İHD’den alınan bilgilere göre toplanan eşya bu akşam bir TIR ile deprem bölgesine gönderilecek. Şu ana kadar toplanan malzeme ise bir TIR’ın yük kapasitesini aşmış durumda. Bir depoda toplanan malzeme bugün yola çıkartıldı. Önümüzdeki günlerde yeniden deprem bölgesine malzeme sevki yapılması planlanıyor.

Kaynak: ANF