29 Haziran 2011 Çarşamba

O Cisim Cop mu?

Şişli'de YSK kararlarını protesto etmek isteyen gruba müdahale eden polisin, elektrikli cop kullandığı iddia edilmişti. Olaylarda yaralanan BDP'li Acet, kendisi üstünde kullanılan cismin elektrikli cop olduğundan emin...




Hatip Dicle'nin milletvekilliğinin düşürülmesi ve tutuklu blok milletvekillerinin tahliye taleplerinin reddedilmesi üzerine 26 Haziran Pazar günü Şişli'den Taksim'e yürüyüşe geçmek isteyen gruba polisin gaz bombası ve tazyikli suyun yanı sıra elektrikli cop olduğu düşünülen bir cisimle daha müdahale ettiği iddia edildi.

"O 'cisim' dört kişiyi yaraladı"

Olaylar sırasında orada bulunan Blok vekillerinden Sebahat Tuncel, bianet'e yaptığı açıklamada, kendilerinin elektrikli cop olduğunu düşündükleri alet nedeniyle Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) Zeytinburnu İlçe Yöneticisi Sadiye Acet'in vücudunda yanık olduğunu ve üç günlük "iş göremez" raporu aldığını söyledi.

Türkiye'de toplumsal olaylara bu gibi silahlarla müdahale edilmesinin vahim bir durum olduğunu ifade eden Tuncel, sadece kendi arkadaşlarının değil, olaylar sırasında, tespit edebildikleri kadarıyla üç kişinin daha yaralandığını söyledi.

"Elektrikli cop olduğundan eminim"

Olaylarda yaralanan BDP Zeytinburnu İlçe Yöneticisi Sadiye Acet, kendi üstünde kullanılan cismin elektrikli cop olduğundan emin.

Bacağından yaralanan Acet, başından geçenleri şöyle aktardı:

* Açıklama yapılmaya başlandığı anda polis gaz bombalarını üstümüze atmaya başladı ve göz gözü görmüyordu. Bu sırada sağ bacağıma bir şeyin değdiğini hissettim.

* Üstüne bir de gaz bombaları ve tazyikli su da eklenince ben bayılmışım. Kendime geldiğimde arkadaşlarımın yardımıyla kendimi bir lokantaya attım. Orada arkadaşlarımın uyarısıyla sağ tarafımda yanık olduğunu fark ettim.

* Bunun üstüne Şişli Etfal Hastanesi'ne gittim. Fakat başta ne genel cerrahiden ne de diğer birimlerden rapor alamadım. Polislerin doktorları korkuttuğunu düşünüyorum. Çünkü daha önce de yaralanmıştım ama kolaylıkla rapor alabilmiştim. En sonunda bana üç günlük "iş göremez" raporu verdiler. Dışarı çıktığımda da hastane girişinin sivil polisler tarafından tutulduğunu fark ettim.

* Yanık nedeniyle şu an bacağım su toplamış vaziyette. Hala oturup kalkamıyorum. Çünkü deri geriliyor ve gerilme olduğunda da sancım çok artıyor.

"Provokasyonu kimin yaptığı ortada"

Olaylar sonrasında basına açıklama yapan emniyet amiri olayların sorumlusu olarak Blok vekillerini işaret etmişti. Başta İstanbul milletvekili Sebahat Tuncel olmak üzere Emek, Demokrasi ve Özgürlük Bloku vekillerinin kalabalığı kışkırttığını iddia eden emniyet amirine Tuncel'in yanıtı şöyle oldu:

"Ortada bir provokasyon varsa, bu provokasyon oradaki emniyet amirinindir. Basın açıklaması yapıp dağılacağız demiş olmamıza rağmen gaz bombalarıyla saldırıyorsa, genel merkez yöneticilerimize açık alanda işkence yapılıyorsa, kelepçe takılıp arkadaşımız dövülüyor ve ayak parmakları kırılıyorsa, Eş Başkan yardımcımızın kaburgası kırılıyorsa provokatif olanın kim olduğu açıktır."

Ekin KARACA
Kaynak: Bianet